Wednesday, March 4, 2009

Bersedialah PAS !

Hanya yang tak pernah merasa garam saja ,yang menafikan bahawa garam itu masin.Tapi mustahil zaman sekarang tiada orang yang tidak pernah merasa garam...wallahu'alam......


Semalam aku hadiri debat PPSMI di main audi.Sampai2, Dato' Hassan Ahmad tengah berucap.Banyak juga fakta yang beliau keluarkan untuk menyatakan wajibnya PPSMI dimansuhkan.Sehinggakan pengerusi majlis terpaksa memberi signal masa beberapa kali.Antaranya kehebatan orang melayu zaman dulu kala dalam memartabatkan ilmu dengan menggunakan bahasa melayu.Disebutkan Hamzah fansuri berjaya menghuraikan ilmu metafizik dengan kehebatannya setanding bahkan lebih dengan tokoh Perancis berfalsafah.Itu perbandingan yang beliau lakukan sebagai seorang tokoh bahasa dan academician.Kemudian,Ketua Pemuda PAS pusat Saudara Salahuddin Ayyub menyatakan hujahnya pula.Diikuti dengan Syamsul Akin ,Ketua AMK.Round kedua Abg Kerol PKPIM berucap dengan baik (Syabas! abg Kerol =)) mencambahkan hujjah.

Kemudian tampil pula wira UMNO,ahli parlimen Pasir Salak mempertahankan dasar kerajaan bahawa PPSMI perlu diteruskan.Ku teliti demi teliti (tahap pelajar) hujjah2 yang beliau bawa tiada langsung yang bersifat membina.Sehinggakan beberapa kali di boo oleh audience.Mungkin disebabkan reaksi negatif yang diterimanya beliau awal beredar dari majlis tersebut.

Hujjah yang begitu dangkal membuatkan kita berasa cemas mempunyai pemimpin sebegini.Minggu lepas ahli parlimen Batu Pahat,Dato' Puad Zarkasyi pun sama membawa hujjah yang celaru apakah mesej yang nak disampaikan.

Di dada2 akhbar terpampang setiap hari isu2 yang membabitkan rasuah di kalangan pemimpin2 UMNO.Bukan sedikit,lebih kurang 1000 kes dilaporkan yang masih tertangguh dibicarakan.

Moral tidak ke mana,pembacaan yang begitu kurang dikalangan pemimpin merupakan satu kelemahan yang bakal membarah kepada rakyat.

Maka,kesimpulan boleh dibuat....PAS perlu bersedia dengan persediaan yang mantap untuk mengambil alih teraju kepimpinan negara.Islam perlu diletakkan tinggi melebihi yang lain.

Hari ini,jika ada yang menafikan UMNO barah,maka orang itu tidak syak lagi seperti orang tak merasai garam (tak ambil tahu isu) menafikan bahawa garam itu masin.Tapi mustahil zaman sekarang sukar dapat maklumat.Wallahu'alam.

No comments: